Niekoľko tipov od trénera sebaobrany

Existuje niekoľko jednoduchých krokov, ktoré vám pomôžu chrániť sa pred útočníkom a vyhnúť sa prípadným problémom. Možno práve to, ako komunikujete s okolím, je dôležité pre minimalizáciu možnosti útoku na vašu osobu. Neverbálna komunikácia môže ukázať, že ste silný a sebavedomý a nebudete ľahkým terčom, čo vám pomôže vyhnúť sa prípadným konfliktom.

Môžete začať s bojovými umeniami

Sebaobrana a jej znalosť vám pomôže rýchlejšie reagovať, keď dôjde k najhoršiemu a niekto vás bude obťažovať. Venovať pozornosť svojmu okoliu je to najjednoduchšie, čo môžete urobiť pre svoju bezpečnosť. Vedieť, ako sa brániť, keď vás niekto napadne, nemusí zabrať veľa času. Na určité znalosti sebaobrany by však mal v dnešnej dobe myslieť každý.

Preto sme požiadali odborníka na sebaobranu, aby nám poskytol stručný prehľad niekoľkých základných bezpečnostných tipov, ktoré vám pomôžu cítiť sa bezpečnejšie.
Jennifer Cassetta je tvorkyňa populárneho programu sebaobrany Stilettos & Self Defense, ktorá vyučuje na vysokých školách, vo firmách a vedie aj kurzy po celom svete, nám môže poskytnúť množstvo informácií o tom, ako zostať v bezpečí a prípadne sa vedieť brániť pred prípadnými útokmi. V tomto článku vám poskytneme niekoľko tipov, ako sa cítiť bezpečne a na čo si dávať pozor v rôznych situáciách

Tipy na sebaobranu:

Venujte pozornosť svojmu okoliu

Vždy, keď opúšťate svoj domov, buďte ostražití a sledujte, čo sa deje vo vašom okolí. To vám pomôže vyhnúť sa mnohým nebezpečným situáciám.

Sústreďte sa na okolie a nenechajte sa rozptyľovať

Počas prechádzky majte telefón v kabelke alebo vo vrecku na zips, aby ste neboli v pokušení kontrolovať e-maily, správy alebo sociálne siete a nesústredili sa na okolie. Ak máte pocit, že vám hrozí skutočné nebezpečenstvo, vezmite si do ruky telefón a pripravte si číslo na políciu, aby ste ho mohli rýchlo použiť.

Ak vám niečo vadí, povedzte to

Nebojte sa oznámiť svoje hranice, ak sa ľudia príliš priblížia k vášmu osobnému priestoru, ak sa cítite zraniteľní a necítite sa bezpečne. Použite silný a asertívny tón a povedzte niekomu, aby ustúpil alebo sa vzdialil z vášho osobného priestoru, čím dáte najavo, že vás nebude brať na ľahkú váhu.

Pri útoku použite všetko, čo máte

Útok na slabiny

Ak vás niekedy chytia, môžete útočníka bodnúť do ramena alebo ruky kľúčom, ktorý už držíte, aby ste sa mohli vymaniť z jeho zovretia. Ak máte pri sebe paprikový sprej, nebojte sa ho použiť, ale dávajte si pozor na silný vietor, aby ste nezasiahli aj seba.
Ženy by si mali zapamätať tri najúčinnejšie ciele útočníka: oči, hrdlo a slabiny.

Nedávajte najavo strach

Pomocou reči tela neverbálne vyjadrite, že ste silní a sebavedomí a nemáte čas na hlúposti. Hlavu majte vztýčenú, ramená vzadu a s každým okolo seba nadviažte krátky očný kontakt.

Bezpečnosť pri cvičení vonku

Útok na krk

Keď ste vonku sami, napríklad pri behu, buď vôbec nepočúvajte hudbu, alebo majte jedno slúchadlo vytiahnuté a hudbu pustenú dostatočne potichu, aby ste počuli všetko, čo sa deje vo vašom okolí. Z času na čas sa obzrite za seba a všimnite si svoje okolie.

Sebaobrana na parkovisku

Keď idete po parkovisku, držte kľúče v rukách, akoby ste sa nimi chystali odomknúť auto. Ak máte pocit, že vás niekto sleduje, čo najrýchlejšie nasadnite do auta a najprv zamknite dvere, až potom môžete pokračovať v jazde.

Vždy dôverujte svojej intuícii

Veda teraz dokazuje, že „vnútorné pocity“ sú naše vrodené biologické nástroje, ktoré nás chránia. Preto je dôležité im načúvať a nesnažiť sa ich umlčať racionálnym myslením.

Začnite navštevovať kurzy bojových umení alebo sebaobrany

Sebaobrana a techniky fyzického boja – okrem inštinktívnych reakcií, s ktorými sa rodíme a ktoré sú nám vlastné, môžeme navštevovať kurzy a rozvíjať svoje bojové schopnosti. Napríklad Jiu-Jitsu alebo Aikido je dobré bojové umenie pre menších ľudí, pretože sa spolieha na pákový efekt a hybnosť, takže nie je len o sile a veľkosti. Avšak akýkoľvek tréning bojových umení je skvelý pre vašu obranu a fyzickú kondíciu.

Chráňte svoj osobný priestor

Aby vám niekto fyzicky ublížil, musí sa k vám dostať dostatočne blízko. Odporúča, aby ste v prípade, že sa necítite bezpečne alebo máte z nejakej osoby zlý pocit, nedovolili jej, aby vás izolovala a príliš sa k vám priblížila.
Ak ste napríklad na verejnosti, určite zostaňte medzi ľuďmi. Môžete sa držať dostatočne ďaleko, aby sa vás nemohol dotknúť. Použite všetko, čo máte po ruke. Môžete sa postaviť tak, aby medzi vami a druhou osobou bola stolička alebo stôl? Pamätajte, že ak útočník nie je ozbrojený, ak sa k vám dostane dostatočne blízko, nemôže vám fyzicky ublížiť.

Ohodnoťte tento příspěvek!
5/5 (1)

Kateřina Vachová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *